Další test od Cykloservisu - Spirit Joyce II

25. 11. 2019

Nenápadně či prakticky?

Semi integraci baterie provází dvě věci, jednak je to elegantnější vzhled celého kola, ale také pozice baterie více v těžišti, což je obojí případ testovaného dámského modelu. Jistě, sice pak nelze do rámu instalovat košík na bidon, ale to dnes řeší spousta adaptérů na řídítka či představec. V tomto případě rámu lehce narostla na objemu spodní trubka, jejíž profil je z levé strany otevřený, aby pohodlně usadil dlouhou baterii. Z pravé strany tedy není rám jen lehce vyčnívající baterií tak nápadný, z levé už je to vidět naplno. Nicméně jde o elegantní a především funkční řešení, protože vyjmutí i instalace baterie jsou naprosto snadné a rychlé.

Rám ovšem počítá s vyšším zatížením, čemuž odpovídá celkově profilace většiny trubek. Ta horní má hranatý průřez a rozhodně netrpí přehnanou subtilností, což lze tvrdit také o sedlových a řetězových vzpěrách, obojí rovněž bez náznaku kruhu na průřezu. Patky jsou standardního plochého provedení, bez montážních bodů pro třmen brzdy, ale nechybí závity pro nosič nebo blatníky, kde třeba spojovací můstek sedlových vzpěr někdo hezky domyslel a závit umístil elegantně ve vertikálním směru. Doplňme ještě, že přední partie rámu je kolem hlavové trubky velice stylově provedená a hlavovka v kónickém designu nese sice masivní svary napojení spodní i horní trubky, ale díky její šířce nepřesahuje napojení spodní a horní trubky tak výrazně do prostoru. S ohledem na cenu kola lehce pod třicet tisíc tedy velice hezky zpracovaný rám, navíc na dámskou kategorii s až nečekanou torzní tuhostí.
 
kompletní test zde